معرفي خوشمزه ترين غذا هاي جنوب كشور

آموزش مراقبت پوست|زيبايي|جوان سازي

معرفي خوشمزه ترين غذا هاي جنوب كشور

۱۰ بازديد

 غذا هاي جنوب كشور

 

 

 

در اين مطلب مي‌خواهيم خوشمزه‌ترين غذاهاي موجود در جنوب كشورمان را به شما معرفي نماييم .قبل از هر چيزي بايد گفت كه لقب خوشمزه ترين غذا در هر منطقه به غذاي محلي آنجا مي رسد. به دليل اين كه مناطق جنوبي كشورمان داراي غذاهاي  دريايي بسيار خوشمزه اي مي باشند توانسته اند تا در طول سال افراد (به خصوص گردشگران) زيادي را به خود جذب كنند.

 

قليه ماهي

اول از همه از خوشمزه ترين غذاي خوزستان يعني قليه ماهي شروع مي كنيم. ماهي از پرمصرف‌ترين و معروف‌ترين غذا هاي جنوب كشورمان مي باشد. در تهيه اين خورشت بسيار خوشمزه از مواد غذايي بسيار مفيد براي بدن استفاده مي شود كه داراي ويتامين هاي بسياري مي باشند و ما به صورتي مختصر آن را براي شما شرح مي دهيم. مواد مورد استفاده در تهيه قليه ماهي عبارتند از ادويه هاي مخصوص ، سير ، رب انار ، ماهي و سبزي مخصوص البته نا گفته نماند كه يكي از مشهور ترين رستوران هاي اين شهر كه قدمتش به حدود هفتاد سال پيش مي رسد رستوران پاكستان است كه قليه ماهي يكي از غذاي اصلي در منوي اين رستوران مي باشد. چرا كه نه تنها اين غذا توانسته است تمامي ضايقه هاي مسافرين را به خوبي تامين نمايد بلكه مردم اهواز علاقه بخصوصي نسبت به قليه ماهي دارند. اين غذا يكي از غذاهاي مورد علاقه تمامي مردم كشورمان ميباشد و افرادي كه از پايتخت كشور بليط هواپيما تهران اهواز را تهيه ميكنند حتما خوردن قليه ماهي را جزو برنامه هايشان قرار ميدهند.

 

 

 

كراهي ميگو

غذاي خوشمزي دوم مربوط به كراهي ميگو در استان سيستان و بلوچستان مي باشد از جمله مواد اوليه ي مورد استفاده در پخت اين غذا عبارتند از پياز ، ميگو ، سبزي ( به ويژه گشنيز ) و انواع ادويه كه خوشمزگي اين غذا را افزايش ميدهند. اين غذا در جزاير كيش و قشم هم طرفداران زيادي دارد و مردم زيادي از تهران براي صرف غذاهاي جنوبي بليط هواپيما تهران كيش و يا بليط هواپيما تهران قشم را رزرو ميكنند تا از خوردن اين غذاها لذت ببرند. در تهيه اين غذا شخص آشپز از افراد اين منطقه است و بسيار چيره دست بوده و غذا را به بهترين نحو ممكن درست مي كنند و همين دليل براي جذب افراد به اين غذا در اين منطقه كافيست.

 

 

 

دوغ پا

غذاي بعدي كه توانسته است بيشترين طرفداران را داشته باشد غذايي به نام دوغ پا است كه مخصوص چابهار ، يكي از شهرهاي استان سيستان و بلوچستان مي باشد. اين غذا به حدي خوشمزه بوده كه افراد در بسياري در مراسم هاي بزرگ به ويژه در عروسي ها از آن استفاده مي كنند اين غذا تركيبي از گوشت و دوغ مي باشد كه غذاي سنتي اين منطقه است.

 

 

 

هواري

غذاي بعدي كه ما براي معرفي آن به شما آماده نموده ايم غذاي خوشمزه اي در قشم است كه هواري نام دارد نام ديگر اين غذا ماهي پلو است. بسياري از مردمي كه از پايتخت بليط هواپيما تهران قشم را تهيه ميكنند و به اين جزيره زيبا ميروند عاشق اين غذا ميشوند. مواد اصلي مورد استفاده در تهيه اين غذا ماهي هوور بوده و باقي مواد عبارتند از پياز ، انواع سبزي (گشنيز ، شويد و شنبليله) ، سير ، فلفل و برنج كه توانسته در قشم افراد زيادي را جذب خود كند.


 

 

موفلك

موفلك يكي از غذا هاي محلي استان هرمزگان است كه از شهرت بسيار زيادي در بين عموم مردم دارد. بيشتر طرفداران اين غذا در بندر عباس هستند تا حدي كه شخص مي تواند اين غذا را در بيشتر رستوران هاي بندر عباس يافت افرادي كه مي خواهند با طرز تهيه ي اين غذا آشنا شوند مي توانند متون نوشته شده در زير را مطالعه نمايند.

 

 

 

سفر به اين شهرها و آشنايي با سبك غذاهاي جنوبي ميتواند بسيار جذاب باشد. در فصل تابستان بليط ارزان هواپيما به دليل گرماي آن مناطق راحت تر يافت ميشود و مردم ميتوانند با كمترين هزينه به اين شهرهاي ديدني سفر كنند و از غذاهاي خوشمزه آن لذت ببرند. يكي از وب سايت هاي معتبر براي خريد بليط هواپيما وب سايت تريپ ميباشد كه بهترين خدمات را به مشتريان خود ارائه ميدهد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.