ديدني ترين قلعه هاي ايران

آموزش مراقبت پوست|زيبايي|جوان سازي

ديدني ترين قلعه هاي ايران

۱۰ بازديد

ديدني ترين قلعه هاي ايران از زبان تريپ

 

ممكن است بسياري از مردم اطلاعات كافي در مورد قلعه نداشته باشند به همين خاطر تيم تريپ سعي كرده تا جاي ممكن در رابطه با قلعه به صورت مختصر و مفيد براي كابران توضيح دهد و آنها را با چند نمونه از قلعه هاي باستاني و زيباي ايران آشنا كند.

 

دژ نام ديگر قلعه مي باشد كه به معني حصار سنگي با استحام بالا است تا از آن منطقه (شهر يا روستا) محافظت نمايد. شايد اين سوال در ذهن بسياري از كاربران نقش بسته باشد كه اولين قلعه ها توسط چه اشخاصي در كجا و به چه منظوري ساخته شده اند در پاسخ به اين سوال آنها بايد اظهار نمود كه قلعه ها با سازماندهي و مديريت نجيب زادگان در اروپا و خاورميانه در سده هاي ميانه براي دفاع از خود در جنگ ساخته شد. اين قلعه ها به منظور حفاظت از شهر ها و دهكده ها در زمان هاي قديم در اطراف مكان هاي نام برده ساخته شده اند كه توسط دژبان ها (افرادي استخدام شده براي حفاظت از قلعه و مانع عبور بيگانگان و دشمن) حفاظت مي‌شوند كه در صورت بروز مشكل به اهالي آن مكان خبر مي دهند. اين قلعه ها در اروپا ، آسيا و خاور ميانه مرسوم بوده اند. ايران داراي قلعه ها ي ديدني و زيبايي است كه توانسته نظر بسياري از افراد (گردشگران و توريست ها) را به خود جلب نمايد. البته مي توان گفت كه لقب ديدني ترين قلعه هاي كشورمان به قلعه هاي مجاور تبريز و زاهدان و قلعه هاي نام برده در زير تعلق مي گيرد.

 

قلعه نارين

نارين قلعه يكي از ديدني ترين قلعه ها در مجاورت تبريز است كه ارتفاع قلعه به حدود 14/5 متر مي رسد. احتمال مي رود كه قلوه سنگ هاي موجود در قسمت مركزي قلعه مربوط به تاسيسات درون آن است كه در طول گذر زمان از بين رفته است. ابعاد اين قلعه‌‌‌‌‌ي گردشگري كه توانسته است تا نظر بسياري از گردشگران و توريست ها را به خود جلب نمايد به حدود 500 متر در 700 متر مي رسد. مردم تهران با بليط هواپيما تهران تبريز به اين شهر زياد سفر ميكنند اما بسياري از آن ها اين قلعه را نميشناسند و آن را تا به حال نديده اند.

مسافراني كه به اين شهر سفر كرده اند، مي توانند بليط هواپيما تبريز تهران را با بهترين قيمت در سايت تريپ خريداري كنند و به تهران بازگردند.

 

قلعه لاديز زاهدان

قلعه لاديز يك بناي تاريخي معروف در شهر زاهدان ميباشد مردم زيادي از سراسر كشور به زاهدان ميروند و از اين آثر ملي ديدن ميكنند كه بخش زيادي از اين افراد مردم پايتخت نشين ميباشند و با توجه به قيمت بليط هواپيما تهران زاهدان بليط خود را به صورت آنلاين از سايت هاي معتبر تهيه ميكنند. اين قلعه در كنار سفلي قرار گرفته و با مير جاوه 17 كيلومتر فاصله دارد. از سنگ هاي درشت براي ساخت اين قلعه استفاده شده است. ديوارهاي اين بنا خشتي است. قلعه تپه لاديز در دوره ساسانيان در روستاي لاديز سفلي ساخته شده است. اين بنا به عنوان آثار ملي ايران در سال 1381 ثبت شده است.

 

 

قلعه حسامي گيلان

قلعه حسامي يا دژ رودخان واقع شده در روستاي رودخان در بالاي ارتفاعات جنگلي شهرستان فومن يكي از شهرستان هاي استان گيلان در شمال كشور است. ساخت قلعه حسامي مربوط به دوره سلجوقيان است. ناگفته نماند كه بسياري از محققان بر اين باورند كه ساخت قلعه ي حسامي به دوره ي سلجوقيان مربوط نيست و ساخت آن به دوره ساسانيان جهت مقاومت در برابر حمله ي عرب ها به ايران باز مي گردد.

 

 

قلعه الموت

قلعه ي الموت قلعه اي است واقع در منطقه الموت قزوين است. اين قلعه بر بلندي يك صخره به ارتفاع دو هزار و صد و شست و سه متر قرار گرفته است. موضوع جالب و مهم در رابطه با اين قلعه آن است كه دژ مقر حسن صباح بنيان گذار دولت اسماعيليان بوده است.

 

 

قلعه ماركوه

قلعه ماركوه واقع در بين رامسر و تنكابن است اين قلعه 600 متر مربع وسعت دارد. نام اين قلعه برگرفته از از روسايي كه در آن قرار دارد گرفته است اما مسئله ي مهم اين است كه بعضي افراد معتقند كه اين نام گذاري به دليل مار هاي زياد موجود در آن منطقه است. به دليل اينكه اين قلعه ي مستحكم در دوره هاي گوناگون اسلامي وجود داشته و در جنگ بسيار مورد حمله و هجوم قرار گرفته است به همين دليل هم از آن عظمت بسيار زيبا و باشكوه فقط چهار برج و بارو باقي مانده است.

 

 

بسياري از مردم ايران قلعه هاي مهم كشورمان را نميشناسند. اما با ديدن اين قلعه هاي نام برده شده ميتوان يكي از بهترين سفرها را در ذهن خود ثبت كرد. با مشاهده قيمت بليط هواپيما چارتر از وب سايت هاي معتبر مانند تريپ ميتوانيد بليط خود را به صورت آنلاين رزرو كرده و به اين شهرهاي ديدني سفر كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.